Probabil ați văzut în descrierea personală faptul că din când în când mai scriu și pe blogul eSky.ro, dar și pe aici faptul că povestesc cu plăcere orice este legat de Franța (Paris și nu numai).
Ei bine, aici intervine povestea și mai frumoasă: eSKY.ro, comunitatea online a călătorilor inteligenți lansează campania #haikudeparis. Desfășurată pe Instagram în perioada 16 iulie – 3 august 2015, campania provoacă toți călătorii români să surprindă într-o singură fotografie poezia Parisului.
Pentru a intra în concurs, utilizatorii români de Instagram trebuie să încarce public în perioada 16-29 iulie, folosind hashtag-urile #haikudeparis și #eSKYro, o fotografie care să ilustreze poezia Parisului din perspectivă proprie. Astfel, fie că e vorba de o fotografie pe care concurenții au realizat-o în Paris, fie că e vorba de una realizată într-un spațiu autohton, atât timp cât recreează cât mai original un loc din Paris sau un element tipic orașului, fiecare călător are o șansă de câștig.
Marele premiu oferit la finalul campaniei constă în bilete de avion spre Paris, pentru două persoane, la bordul aeronavelor Air France.
Câștigătorul va fi ales cu ajutorul unui juriu de utilizatori experimentați de Instagram: Cristina Bazavan, Corina Băcanu, Costin Cocioabă, Vlad Eftenie și SUBSEMNATA, și va fi anunțat la data de 3 august 2015.
—–
Haiku este o poezie cu formă fixă, de origine japoneză, creată de scriitorul Basho Matsuo, în secolul al XVII-lea, autor a peste 2 000 de astfel de texte (deși paternitatea acestei specii literare, în varianta modernă, îi este atribuită lui Masaoka Shiki 1867 – 1902). Din punct de vedere al mesajului, haiku transmite sentimente legate de evanescența vieții, a lucrurilor și trebuie să conțină, obligatoriu, o aluzie la un anotimp și chiar un cuvânt care să numească un anotimp sau un element aparținând naturii (ex: cireși înfloriți – pentru primăvară, zbor de rândunici – pentru vară, frunze uscate – pentru toamna etc.)