Facem un obicei din a merge la cele mai tari conferințe din industria aceasta minunată? După ce v-am povestit cum a fost anul trecut la ediția a 3a a eTravel Conference organizată de Evensys, a venit momentul (deja!) să fac live blogging de la eTravel Conference 2015. Hai să vedem despre ce s-a discutat de această dată:
Teme dezbătute:
• Factori care influențează creșterea vânzărilor
• Idei de dezvoltare a afaceriilor în industrie
• Oportunități ale momentului și soluții pentru provocări
• Modalități de atragere și fidelizare a clienților
În august 2015, am înregistrat o creștere a pieței de aproximativ 5-6%. La Eurolines, anul acesta creșterea a fost de 30%.
Focusul Accent pentru 2015 a fost pe business travel – clienți noi, cât și investiții în tehnologie care să suporte creșterea; dar și B2C, prin diverse campanii punctuale, nișate (Litoralul pentru toți etc.).
Transparența și marketingul online – sunt pricipiile și modalitățile care ne vor ajuta să ieșim în față.
Orice site al unei companii aeriene, în zilele noastre este o adevărată platformă de ecommerce – ceea ce nu se întâmpla și acum 1o ani. Conținut de calitate, modalități de promovare foarte creative.
Când vorbim despre tehnologie, vorbim de apariția unor platforme online cu inițiativa de a informa utilizatorul (TripAdvisor, airbnb etc) și despre cum facem să ținem pasul. Ideal ar fi să ne uităm la ce s-a întâmplat până acum și care sunt trendurile: înainte de a rezerva un zbor, de a cumpăra o cazare, ne uităm pe net, căutăm recomandări. De aici, puterea review-urilor este din ce în ce mai mare.
Nu există online versus offline, ci online și offline. Se documentează online, vin să cumpere offline, apoi se duc iarăși online pentru a-și face check-in-urile. Online-ul augmentează experiența călătoriei pentru clienții cu venituri mari.
Utilizatorii din ziua de azi își doresc personalizarea experienței, indiferent de canalul de comunicare. Apoi, mobile is the new future – este un MUST să ai o aplicație mobilă, iar pentru asta avem nevoie de conținut personalizat, de calitate, dar și de optimizări continue.
România are 3 zone extraordinare pe care le poate vinde deja: Delta, Transilvania și Bucureștiul – care este un produs de city break excelent.
De la momentul în care fac search, când ad-urile sunt cele conforme cu tipul persoanei care caută, până se face achiziția (dar chiar și după) avem nevoie de crearea unei experiențe. Tinerii adoptă foarte ușor schimbările și își influențează și părinții.
Cum poate tehnologia să susțină partea de vânzări? Este vorba despre a înțelege competiția/trendurile, despre a asculta clienții – astfel împachetezi totul cât mai personalizat și generezi conținut de calitate pentru utilizator, în mod mai puțin agresiv. Tehnologia te învață CUM să vinzi, nu CE; când este momentul.
Cine este turistul din România? Publicul mai tânăr este mai dinamic, dispus să aibă călătorii mai scurte. Cel mai popular sezon: vară, apoi primăvară. Device-urile folosite pentru rezervări sunt majoritar laptop-urile/desktop-urile. 60% din timpul overall dedicat research-ului este pe smartphone – așadar, experiența pe mobil este esențială.
Cel mai vizitate loc din România cu Google Street view: Piața Mică din Sibiu.
3 key take-aways: correct research-to-booking timeframe; simplicity & security; mobile.
2. What’s next in travel industry
Teme dezbătute:
• Tendințele economice globale ale industriei de turism
• Care sunt instrumentele de promovare folosite de specialiști
• Cum au reușit să dezvolte o afacere utilizând mijloace de promovare online
• BIG DATA – ce pot învăța hotelurile de la agențiile de turism online (OTA)
TripAdvisor: 142.4m unique users in July 2015, 220m reviews and opinions. 80% dintre cei care fac research pe TripAdvisor apreciază când văd răspunsuri de la managementul hotelurilor pe care le caută și îi influențează pozitiv în luarea deciziilor.
În timp ce sunt în vacanță, 72% din căutările mobile ale clienților sunt pentru restaurante. Dintre cei cu vârstele cuprinse între 18-34 ani, 43% fac research despre destinații pe smartphone, 24% rezervă hoteluri sau bilete de avion de pe mobil.
Un factor care influențează decizia de achiziție a unui pachet este și oferta de Shuttle de la aeroport până la hotel. Pentru business travellers, patul king size este foarte important – după mic dejun inclus și conexiunea wi-fi.
53% din cumpărăturile online încep pe Amazon, 36% pe Google și 11% pe eBay. Amazon nu a fost niciofată o librărie online, ci o platformă care utilizează BigData (Collect-Clean-Analyze-Act) -> What does customer buy? (buying patterns, booking frequencies) What does a customer say? What is a customer doing? (open emails, clicks on links, visit websites).
3. Travel marketing 360
Diana Pășcuț – Marketing Director Christian Tour, Branding de la offline la online
Firmele ar trebui ca prin marketing să atingă consumatorul în cele 4 puncte: corp fizic, o minte capabilă de gândire, o inimă care să simtă energie, un spirit.
Brainwashed vs. Brandwashed – în creierul uman există neuronul oglindă – care îți spune că îți dorești ce are și vecinul tău. Cercetătorii spun că imaginile care prezintă efectele nocive ale fumatului cresc, de fapt, apetitul de a fuma.
Angajații sunt ambasadorii brandului, clienții sunt paznicii lui.
Răzvan Pascu – Manager Travel Communication, De ce blog de companie?
3 motive pentru care blogul nu trebuie să lipsească din strategia de online:
- crește vizibilitatea brandului
Peste 70% dintre români se documentează online înainte de a rezerva o vacanță; 28% rezervă online și 39% preferă să rezerve telefonic (studiu realizat de HotelGuru.ro). Blogul este mult mai ușor indexat în Google și ajută și la indexarea site-ului.
Încearcă să îți cunoști foarte bine clientul, pentru că vei avea surpriza să nu fie exact așa cum îl crezi tu, în idealul tău.
Facebook nu vinde atât de mult pe cât vor advertiserii să creadă. Dar ajută la awareness.
- atragi potențialii clienți
- buget mic = rezultate mari. Prețurile Facebook și Google au crescut foarte mult = Blogul este încă o variantă mai ieftină.
4. Social Media & Marketing
Carmina Nițescu – Fondator TurismMarket.com
Campania #greekexplorer – 8 zile, 19 bloggeri, 93 articole, 31.195 afișări pe bloguri; 211.812 vizualizări ale postărilor pe Facebook.
Campania #româniaAutentică – proiect pentru Transylvania Guide Sibiu, 4 zile, 13 bloggeri, 25 articole, 12.000 afișări pe bloguri, 78.274 vizualizări ale postărilor pe Facebook.
Cei care vindeți România, recomandarea a fost să o descoperiți mai în amănunt, deoarece e posibil să fiți și voi surprinși.
One thought on “eTravel Conference 2015”